Hvem vinner Kundeserviceprisen 2020?

9. januar 2020   16:30

Er det dere? Eller deres argeste konkurrent? Uansett kan dere nå vinne en ekstra premie!

Kundeserviceprisen

Hvordan jobber dere med å sikre den riktige kundeopplevelsen i hver eneste kundekontakt? I undersøkelsen har vi delt deres prestasjoner inn i 3 områder. Det første området er Mottak og velkomst, naturlig nok. Deretter kommer det området som i disse dager ser ut til å skille klinten fra hveten i årets konkurranse, nemlig Kundebehandleren. Det siste området er Totalinntrykk, hvor hele opplevelsen oppsummeres.

Gode ideer skal premieres!

I SeeYou er vi opptatte av at kunder skal få gode kundeopplevelser. Derfor har vi i samarbeid med Confex satt i gang en ekstra konkurranse i konkurransen. For å bli med i denne konkurransen må dere sende inn bilder og/eller tekst som beskriver noe av det dere gjør for å sikre gode kundeopplevelser i hverdagen. Dette kan være et bilde av en roll-up med prestasjonsområdene i Kundeserviceprisen, en liten beskrivelse av hvordan dere snakker om kundeopplevelse på morgenmøtet, noen bilder av medarbeidere som har levert over forventning eller noe annet. Hva dere sender inn er opp til dere! Fristen for å sende inn er 31. januar. Vi trekker premien blant alle de innsendte!

Blant alle som sender inn ideer og forslag trekker vi 2 billetter til Call Center Dagene 2020 på The Hub 7. og 8. mai 2020!

Om dere vinner får du 2 billetter for at du ikke skal trenge å komme alene! Ta med deg en kollega som fortjener å få inspirasjon, læring og utvikling. Følg med på programmet for Call Center Dagene, for her kommer de mye spennende!

Verdien på denne premien er hele kr 33.990,-!

De beste av de innkomne forslagene kan det hende vi bruker som en del av disse e-postene, så kan du i tillegg glede deg over å ha hjulpet «kon-kollegaer» med å skape de gode kundeopplevelsene!

Kundebehandleren er avgjørende i kundeopplevelsen

I Kundeserviceprisen er vi, som kjent, på jakt etter kundeopplevelsen. Derfor påvirkes ikke resultatet deres av produktet eller tjenesten deres og heller ikke av prisen eller tilbudet. En del av shopperne opplever at kundebehandleren er opptatt av dem og deres behov og at kundebehandleren dermed bruker virkemidler som skaper gode opplevelser. Dette er enkle ting som f.eks. å stille gode spørsmål og vise interesse for kunden. Ofte handler det om å smile i telefonen og undersøke om kunden har fått fylt sine behov. Og en hyggelig avslutning gir også ofte god effekt. Dessverre er det også shoppere som opplever det motsatte.

Fra kommentarene shopperne skriver i sine besvarelser kan vi bekrefte at gode opplevelser skaper ekte glede og kjøpelyst! De mindre gode derimot…

Det er forskjell på skriftlig og muntlig kommunikasjon

De fleste deltakerne i Kundeserviceprisen testes på telefon og e-post. Mange testes i tillegg på chat og Messenger. Inntrykkene hittil i undersøkelsen er bl.a. at det er store forskjeller på de forskjellige kanalenes suksess med å skape gode kundeopplevelser. Det kan virke som det er mer utfordrende å prestere på samme nivå skriftlig som man gjør muntlig.

Hvordan er dette hos dere? Hvor bevisste er dere på prestasjonsnivået på chat, Messenger og e-post?

Nå øker vi trykket!

De neste ukene økes antallet kontakter med ditt kundesenter. Vi kontakter dere på dagtid i ukedagene og vi har sjekket åpningstidene deres for å sikre at dere er åpne når vi kontakter dere. Vi håper dere har forberedt kundebehandlerne godt så de kan lykkes med å levere den kundeopplevelsen dere har satt som mål for deres virksomhet.

Er det dere som står på scenen i The Hub 7. mai og mottar hyllesten som Norges beste kundesenter – «Best i test»? Det er det deres selv som kan avgjøre. Vi ønsker dere alle sammen lykke til!

#bornforthis

PS: Husk å følge Kundeserviceprisen på Facebook og LinkedIn. Og meld deg gjerne på vårt nyhetsbrev til høyre her på hjemmesiden.

Les gjerne også våre blogger!

Merkelapper:     
Tips en venn eller kollega!
Linkedin

Nytt og nyttig Vis alle ›

Meld deg på vårt nyhetsbrev!