SeeYou Consulting
– Setter deres kunder i sentrum gjennom innsikt.
– Gir dere kunnskap og kompetanse til å håndtere fremtiden.
– Tilbyr utviklingsprosesser tilpasset deres behov og ønsker.
«SeeYou Consulting hjelper med å skape de beste kundeopplevelsene!»
Hvorfor velge SeeYou Consulting?
SeeYou kjenner retail og kundesentre i Norge. Siden 2002 har vi målt og undersøkt prestasjonene i disse bransjene. Vi vet hva kundene opplever at medarbeiderne sier og gjør. Og vi vet hva de opplever at de ikke sier og ikke gjør. Vi vet hvordan butikkens utforming bidrar til suksess og hvilke deler av utformingen som bidrar til at butikken når sitt mål.
Vår innsikt om kundeopplevelsen betyr at vi vet hvordan kundene opplever dialogen med medarbeiderne og besøket i butikken. Både hva som påvirker kundene positivt og hva som kan skape negative kundeopplevelser.
Vi kjenner atferden hos medarbeidere i både retail og kundesentre i Norge. Sammen sikrer vi at dere får den riktige effekten hos kundene.
Hva trenger dere hjelp med?
I SeeYou Consulting jobber vi med å utvikle alle deler av retail og kundesentre. Vi er en del av Retail Group – ett kommunikasjons-, innsikts- og rådgivningsmiljø og dette bidrar til at vi kan hjelpe med alle deler av forretningen.
Gjennom Retail Energy hjelper vi med kundekommunikasjon i butikk og på nett. Gjennom Retail Produksjon trykker og produserer vi alt materiell dere trenger. Og gjennom SeeYou skaffer vi innsikt om kundenes opplevelser, bevegelser og meninger.
Sammen med dere jobber SeeYou Consulting med å utvikle prestasjonene knyttet til både ledelse, salg og service. Vi sikrer den beste operative salgs- og serviceledelsen, i samsvar med deres strategier. For at dere skal nå deres mål, jobber vi med utvikling av de spesifikke kompetansene dere trenger. Gjennom undersøkelser og observasjon identifiserer vi hvilke kompetanser dere må utvikle. I felles workshoper forankrer vi hva vi skal jobbe med basert på innsikten. Vi bygger forståelse, kunnskap og kompetanse hos medarbeidere og ledere i prosessen hos dere, mens vi løpende måler utviklingen i kundeopplevelsen dere leverer.
Her er en oversikt over noen av de områdene vi utvikler sammen med dere:
Gjennom innsikt fra undersøkelser og observasjoner sikrer vi at vi alle faktisk jobber med utvikling av de prestasjonene som betyr mest for kundene og for resultatet. Denne innsikten gir også ledere og medarbeidere økt forståelse for både hvilken atferd de bør ha og hvorfor dette er viktig. Ledere og medarbeidere får også muligheten til å trene på den nye atferden i samlinger. Til sammen sikrer dette den ønskede atferdsendringen.
Hvordan jobber vi sammen med dere?
Sammen med Retail Group dekker våre tjenester alle behovene innenfor retail og kundesenter. For SeeYou Consulting er det vesentlig at vi sammen med dere identifiserer aktuelle behov og ønsker. Deretter velger vi de av våre tjenester som best fyller behovene og oppfyller ønskene.
Vår erfaring viser oss at «Suksessfull utvikling av kundeopplevelser» består av flere viktige deler. Og fordi alle selskaper er forskjellige og har egne behov, finner vi sammen med dere frem til hvilke deler av prosessen som er relevante for dere og hva dere har behov for. Deretter planlegger vi sammen hvordan vi gjennomfører prosessen hos dere.
Mål- og behovsavklaring
Vi hjelper dere med å:
- Identifisere og forstå kundenes behov
- Definere deres målsetninger
- Prioritere målene og behovene
- Skape felles KPI’er
Undersøkelser
Vi hjelper dere med:
- Mystery-undersøkelser for å identifisere prestasjonsnivåene i butikk og kundesenter
- Kundestrøms-undersøkelser for å visualisere hvor kundene beveger seg og hva de gjør i butikken
- Konseptsjekk for å avdekke at butikkene følger konsept-mal
- Kampanjesjekk for å sikre riktig utrulling av kampanjer i butikk
- Kundeobservasjoner for å måle effekt av kampanjer, kommunikasjon og innredning
- Exit-intervju for å forstå kundenes inntrykk og opplevelser
- Smittevernsjekk for økt trygghet
Innsikt
Vi hjelper dere med å:
- Analysere resultatene fra undersøkelsene
- Vurdere effekten av status og endring
- Identifisere både forbedrings- og suksessområder
- Skape forståelse internt
- Minske frykten for endring
Rådgivning
Vi hjelper dere med å:
- Definere utviklingsmulighetene basert på innsikten
- Identifisere relevante løsninger i forhold til målsetningene
- Skreddersy definerte prosesser basert på deres behov
- Designe layout og kommunikasjon i butikk og struktur og rutiner i kundesenteret for å sikrer måloppnåelse
- Definere utviklingsforløp tilpasset innsikt, mål og behov
- Definere og prioritere deltakere, utviklingsmål og prosessgjennomføring
Utvikling
Vi hjelper dere med å:
- Gjennomføre skreddersydde utviklingsprosesser
- Kombinere samlinger, trening i butikk og kundesenter og egentrening for økt effekt
- Tilføre kunnskap og løfte kompetanse hos deltakerne
- Tilpasse prosessenes form og innhold til deltakerne
- Løpende tilpasse innholdet til aktuelle situasjoner
- Sikre kontinuitet i prosessene
- Nå fastsatte delmål og fylle deres behov for endring
Kvalitetssikring
Vi hjelper dere med å:
- Løpende måle utviklingen med relevante undersøkelser for økt motivasjon og mestringstro
- Sikre relevant og personlig oppfølging av deltakerne
- Ansvarliggjøre deltakerne så alle forstår sin rolle og verdi
- Utvikle intern kompetanse på coaching og oppfølging
Innenfor hvilke områder har dere mest å hente? Hva vil en forbedring av kundeopplevelsen bety for omsetninger, for medarbeiderne, for lederne og, viktigst, for kundene hos dere?
Hva gjør deres konkurrenter for å forbedre sin kundeopplevelse? Hvordan vil konkurrentene, både de eksisterende og nye, påvirke deres forretning i morgen?
Kontakt oss for en uforpliktende snakk
Alle selskap har unike behov og ønsker. Derfor mener vi det er viktig å starte med en dialog, et møte hvor vi ser nærmere på status og målsetninger. Vi anbefaler derfor at du kontakter oss og at vi sammen finner frem til en prosess som passer for dere. Du finner kontaktskjema og direkte kontaktinformasjon til høyre på siden.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Les om våre andre produkter.
Husk å melde deg på vårt nyhetsbrev, nede til høyre på siden her.