Shoppingsenter

6 dimensjoner i retail kundeopplevelse

10. oktober 2019   15:27

Hvordan kan retailere sikre tilfredse kunder? Og hvordan kan Mystery Shopping bidra til en enda bedre kundeopplevelse?

JLL i USA har undersøkt og evaluert 100 butikker og 2000 handlende i 10 forskjellige bransjer innen retail. Basert på dette har de definert 6 dimensjoner de mener kan hjelpe retailere med å definere og forbedre kundeopplevelsen i butikk – ‘Six Dimensions of Retail Experience’. Og de viser hvordan Mystery Shopping kan bidra til å lykkes i en utfordrende hverdag gjennom å måle og undersøke disse dimensjonene og evaluere resultatene.

I følge JLL og MSPA er disse 6 dimensjonene som er viktige i retail fremover:

  1. Intuitiv
  2. Menneskelig
  3. Meningsfull
  4. Engasjerende
  5. Tilgjengelig
  6. Personlig

Les hele artikkelen og få nyttig innsikt her.

Du finner også inspirasjon og innsikt på vår blogg.

Merkelapper:     
Tips en venn eller kollega!
Linkedin

Nytt og nyttig Vis alle ›

Meld deg på vårt nyhetsbrev!