Skeidar

Strategisk kundeinnsikt

30. januar 2020   12:46

Produkt

Mystery Shopping, leder- og medarbeiderutvikling

Oppdraget

Skeidar har siden 1912 hjulpet nordmenn med å få det fint hjemme. Vi tilbyr et bredt sortiment av moderne kvalitetsmøbler og stilsikre interiørløsninger, og er en kompetansebedrift som daglig bistår tusenvis av kunder gjennom å være Hjelpsom, Proff og På. Vi så at vi hadde et uforløst potensiale innen selgeratferd og kundeopplevelse og vi kunne ikke tillate oss å bli husblinde i dagens marked. Vi ønsket at SeeYou skulle hjelpe oss å utvikle vår virksomhet gjennom innhenting og analyse av innsikt fra våre varehus.

Metode

I 2018 og 2019 har SeeYou gjennomført Mystery Shopping i Skeidars varehus over hele landet. I undersøkelsene observeres en rekke elementer:

Resultatene av hvert enkelt besøk har blitt rapportert løpende til varehussjefer og Skeidars ledelse, i tillegg til at det er utarbeidet rapporter for hver gjennomførte runde Mystery Shopping. Dessuten har SeeYou bistått med presentasjon av analysene og trening av varehusjefene for å sikre involvering og utvikling.

Kundens uttalelse

«I dagens marked kan vi ikke tillate oss å bli husblinde! Det har derfor vært strategisk viktig for oss å få den kundeinnsikten som See You gir oss gjennom Mystery Shopping – både for å agere på uønsket atferd i salgsprosessen, men også for å kunne hente ut vårt uforløste potensiale. Etter at vi fikk innsikt i at bare 40% av kundene våre ble tilbudt vedlikeholdsprodukter når de skulle kjøpe møbler – utarbeidet vi tiltak for å løfte dette fokuset.  Opplæring, måling og evaluering bidro til at hele 80% av kundene ble tilbudt disse produktene – hvilket igjen medførte en økning i salget på 30% vekst som i omsetning utgjorte i underkant av 2,5MNOK. Dette resultatet fikk vi som følge av et tett og konstruktivt samarbeid med See You som vi anbefaler på det varmeste»

Ida Andberg
Salgssjef, SkeidarLiving Group AS

Tips en venn eller kollega!
Linkedin

Nytt og nyttig Vis alle ›

Meld deg på vårt nyhetsbrev!