Kontroll av konsept og kundeopplevelse
30. april 2018 16:20
Produkt
Mystery Shopping
Oppdraget
Cutters er en nyetablert og innovativ frisørkjede, som tar i bruk teknologi og konsept for å endre folks oppfatning og forventning til hva en frisør er. Cutters ønsket innsikt i hvordan konseptet etterleves i salongene og oppleves for kundene.
Metode
I løpet av en tre-ukers periode besøkes alle salongene av mystery shoppere. Disse gjennomfører en komplett kundereise, hvor de blant annet ber om hjelp til å forstå konseptet og får utført en hårklipp. Mystery shopperne er på forhånd briefet om hva de skal kontrollere for å se om konseptet etterleves. Dette inkluderer blant annet tidtaking, kontroll av renhold, konseptelementer og frisørens adferd. De svarer også på spørsmål om sin subjektive opplevelse av salongen. Undersøkelsen gjentas med jevne mellomrom, og det måles utvikling på enkeltsalongnivå, regionsnivå og nasjonalt nivå.
Kundens uttalelse
«Som en nystartet gründerbedrift i svært rask vekst, har vi behov for en samarbeidspartner som gir oss oversikt og kontroll uten å kreve mye oppfølging og internressurser fra oss sentralt. Dette leverer SeeYou på en god måte. De forstår vårt behov, er behagelige å samarbeide med, følger opp og leverer presist. Rapportene kommer raskt etter besøkene, og distribueres direkte til salongleder i tillegg til oss sentralt. Dashbordet gir oss enkel tilgang på data som er oversiktlig, lettfattelig og svært nyttig i vårt daglige arbeid.»
Anita Scharffenberg
Chief of Operations, Cutters