Vi venter lenger enn vi ønsker på kundeservice

11. januar 2019   13:38

Norske kundesentre bruker lenger tid på å svare enn det kunder forventer. Kunder må vente opptil tre ganger så lenge som de forventer, viser undersøkelse fra SeeYou.

«I snitt forventer kunder å vente i opptil 40 sekunder på svar når de ringer. Undersøkelsen til SeeYou avdekker at norske kundesentre i snitt bruker 60 sekunder på å svare. Verre er det på chat. Der forventer kundene at selskapene svarer innen 60 sekunder, mens de dessverre må vente – i snitt – i hele tre minutter. Stort bedre er det ikke på mail. Kundene forventer at bedriften din svarer innen fire timer, mens norske bedrifter bruker i snitt én virkedag på å svare.»

Les hele intervjuet med daglig leder i SeeYou, Reidar Skorpen, i Confex’ Kompetanseblogg.

Merkelapper:     
Tips en venn eller kollega!
Linkedin

Nytt og nyttig Vis alle ›

Meld deg på vårt nyhetsbrev!