Mystery Shopping

– om du vil vite hvordan kunden opplever det å være kunde

Tenk før du handler

De fleste av oss har opplevd både de butikkekspeditørene som får oss til å kjøpe noe vi ikke ante vi skulle ha, og de som får oss til å forlate butikken. Så hva kan man gjøre for å forbedre kundeopplevelsen og gjøre de beste enda dyktigere? Et godt sted å starte er å finne ut hvordan det faktisk er å være kunde i butikken din.

Mystery Shopping gir svar

Mystery Shopping er en metode som viser hva som faktisk skjer i det sannhetens øyeblikk når butikkpersonalet møter kundene.

Møte sine kunder på en positiv måte i butikken med øyekontakt, et smil og en hyggelig velkomst. Avdekker personalet kundens behov, for så å bruke denne videre inn i salgsfasen? Forsøker de å få mersalg? Har salgspersonalet god produktkunnskap? Får kunden den nødvendige informasjon? Blir kampanjer presentert på riktig måte? Blir kunden anbefalt det riktige produktet? Fremstår selve butikken og eksponeringen av produktene på den riktigste og beste måten?

Riktige spørsmål gir viktige svar

Vi arrangerer først en felles workshop, finner hvilke spørsmål som bør stilles, hva som er målsettingen og hvordan resultatene skal behandles og formidles. Hver bedrift er unik. Vi måler kun det som er viktig for dere.

Vi lager et prosjektdokument, setter sammen en observatørgruppe, henter frem opplæringsmanualer og informerer observatørene. All informasjon legges inn i vårt nettbaserte rapporteringsverktøy hvor dere kan finne resultatene 24 timer etter at observasjonen er gjennomført. Etter hver ny runde med Mystery shopping presenterer vi en rapport med en analyse og trender.
Mystery Shopping