Mystery Shopping

Forstå hva kundene egentlig opplever i butikken din

En velkjent metode i dag, men noe helt nytt da SeeYou tok Mystery Shopping til Norge i 2002. Med spesialutviklede IT-verktøy og et nettverk av ca. 5.000 observatører over hele landet, rapporterer SeeYou titusenvis av Mystery Shopping observasjoner hvert år.

Sannhetens øyeblikk

Mystery Shopping er undersøkelsen som avdekker hva som faktisk skjer i sannhetens øyeblikk – når kunden møter butikken. Lever butikken opp til ønskede standarder? Avdekker selgeren kundens behov? Innbyr butikken til inspirasjon? Er kampanjen du har brukt millioner på å markedsføre godt presentert i butikken? Fremstår selgeren som en kilde til inspirasjon og kunnskap?

Norges største observatørbase

SeeYou sine observatører er alle registrert med personlig profil i vår IT-plattform Shopmetrics, og har signert ansettelsesavtale med taushetsplikt. Når vi skal utføre et Mystery Shopping-oppdrag, sendes en kort beskrivelse av oppdraget ut til observatører som befinner seg i nærheten og passer ønsket profil (f.eks. alder, kjønn, bosted, interesser, førerkort eller lignende), og observatører som ønsker å utføre oppdraget konkurrerer om å få det gjennom et søknadssystem.

Raske rapporter

Etter at observatøren har besøkt butikken, fylles et spørreskjema ut innen 24 timer. Du har sammen med SeeYou, skreddersydd spørsmål og poengvekting for å passe til nettopp dine ønsker og behov. Etter kvalitetskontroll hos SeeYou, har du som oppdragsgiver tilgang på resultatene. Som oppdragsgiver får du en egen innlogging hvor du fortløpende ser dine resultater. I Shopmetrics kan du lage ditt eget dashbord, analysere, hente ut rapporter, laste ned bildedokumentasjon, rangere på ulike kriterier og mye mer! I tillegg kan selvfølgelig rapportene fra hvert besøk sendes på e-post fortløpende til de mottakere du definerer, f.eks. butikksjef eller regionssjef.

Fornøyde kunder og selgere

Våre Mystery Shopping oppdragsgivere er kjøpesentre, butikkjeder og enkeltstående butikker. Felles for dem alle er at de har forstått at gode kundeopplevelser sikrer lønnsomhet, fornøyde medarbeidere og lojale kunder som kjøper mer og oftere.

Vi utfører jevnlig Mystery Shopping i faghandler og dagligvare, fra bilforhandlere og bokhandlere til kiosker og kjøkkenforretninger.

Vil du se eksempler på Mystery Shopping-oppdrag vi har løst? Les våre Kundecaser.