Mystery Calling

– om du vil vite hvordan kunden møter ditt kundesenter

Den gode samtalen

En kunde som ringer er et viktig menneske. Det er ofte småting som skiller en fornøyd kunde fra en misfornøyd. Et ord for mye. Et ord for lite. Eller tre minutter med tysk taffelmusikk før noen svarer.

Mystery Calling gir svar

Du trenger informasjon om hva som skjer når en kunde tar kontakt med ditt firma. For en bedrift, en butikk eller et kundesenter er dette sannhetens øyeblikk.
Er ventetiden kort eller lang? Blir kunden mottatt på en god og korrekt måte på telefonen? Kommer kunden til rett person med en gang? Blir bedriften presentert på korrekt måte? Forstår personalet kundens behov og bruker de denne kunnskapen i kommunikasjonen med kunden? Har personalet god kunnskap om selskapets produkter og tjenester, og prøver han eller hun å tilby andre produkter eller tjenester? Får kunden nødvendig informasjon? Får kunden løst det man ringer om? Avsluttes samtalen med en hyggelig avskjedshilsen?

Og sist, men ikke minst: Følges kunden opp etter at samtalen er avsluttet?

Kundeopplevelsen

Telefonsamtalene vil kunne gi bedriften verdifull informasjon. Hvor i møtet med kunden er dere gode og hvor trenger dere ytterligere opplæring? Mystery Calling gir et grunnlag for kvalitetssikring og utviklingsområder, både på kundesenteret og for bedriften på et mer overordnet nivå. Når dere vet hvordan virkeligheten ser ut, kan dere raskt igangsette nødvendige tiltak. Eller sagt med andre ord: maksimere salget og kundeopplevelsen.

Mystery Calling

NB! Mystery Calling er ikke bare et verktøy for ledelsen, metoden gir hele organisasjonen en mulighet til å arbeide med resultater på ulike nivåer.