Mystery Call/Chat/Mail

Forstå hvordan kundene møter kundesenteret ditt i ulike kanaler

Dette er mystery shopping for kundesentre. Hva skjer egentlig når en kunde tar kontakt med bedriften din? Er det forskjell i opplevelsen dere serverer kunder som kontakter dere på chat i forhold til telefon? Med spesialutviklede IT-verktøy og et nettverk av ca. 5.000 observatører over hele landet, rapporterer SeeYou titusenvis av henvendelser til kundesentre årlig. Dette er også metoden for å kåre Årets Kundesenter når vi deler ut Kundeserviceprisen.

Sannhetens øyeblikk

Denne undersøkelsesmetoden avdekker hva som faktisk skjer i sannhetens øyeblikk – når kunden møter kundebehandleren på telefon, chat eller e-post. Avdekker kundebehandler behovet? Føler kunden seg oversett når kundebehandler multitasker mellom ulike chat-samtaler? Endrer opplevelsen av selskapet seg om man henvender seg via kontaktskjemaet i stedet for å ringe? Hvor lang tid tar det egentlig før man får svar i de ulike kanalene?

Norges største observatørbase

SeeYou sine observatører er alle registrert med personlig profil i vår IT-plattform Shopmetrics, og har signert ansettelsesavtale med taushetsplikt. Når vi skal utføre et oppdrag, sendes en kort beskrivelse av oppdraget ut til observatører som passer ønsket profil (f.eks. alder, kjønn, bosted, interesser, eksisterende kundeforhold eller lignende), og observatører som ønsker å utføre oppdraget konkurrerer om å få det gjennom et søknadssystem.

Raske rapporter

Etter at observatøren har utført sitt oppdrag, fylles et spørreskjema ut innen 24 timer. Du har, sammen med din rådgiver i SeeYou, skreddersydd spørsmål og poengvekting for å passe til nettopp dine ønsker og behov. Etter kvalitetskontroll hos SeeYou har du som oppdragsgiver tilgang på resultatene. Som oppdragsgiver får du en egen innlogging til kundeportalen hvor du fortløpende ser dine resultater. I Shopmetrics kan du lage ditt eget dashbord, analysere, hente ut rapporter, laste ned bildedokumentasjon, rangere på ulike kriterier og mye mer! I tillegg kan selvfølgelig rapportene fra hvert besøk sendes på e-post fortløpende til de mottakere du definerer, f.eks. kundesenterleder og fagansvarlig i selskapet.

Fornøyde kunder og selgere

Våre Mystery Call/Chat/Mail oppdragsgivere er energiselskaper, reiselivsaktører, mediehus, forsikringsselskaper, nettbutikker og mange flere. Felles for dem alle er at de ønsker å sikre at kunder som henvender seg til dem blir håndtert på best mulig måte, fordi de vet at det er mer lønnsomt å utvikle eksisterende kunder enn å hele tiden måtte jage nye.

Vil du se eksempler på Mystery Call/Chat/Mail-oppdrag vi har løst? Les våre Kundecaser.