Mystery Shopping-dagen 2010

Mystery Shoppingdagen 2010 på Latter den 16. september ble en suksess med over 200 deltagere. Tilbakemeldingene har vært mange og utelukkende positiv.

Veronica Kalsson fra Better Business World Wide startet dagen med en grundig innføring i hva Mystery Shopping er og hvordan dette kan brukes på en positiv måte i å utvikle det beste kundemøte. Som president i MSPA (Mystery Shopping Providers Association) presiserte Veronica viktigheten av at både leverandører og observatører bør følge et standardisert regelverk og de etiske regler som MSPA har utviklet.

Vinmonopolet – Norges sterkeste faghandel, presentert ved kjededirektør Lasse Erik Moen og driftssjef Lise-Gro Ramdahl. Vi ble fortalt hva Vinmonopolet har gjort for å etablere det beste kundemøte gjennom aktiviteter og holdningsendringer internt. For eksempel er en etablert servicestandard ikke lenger et mål, men et minimum av hva som skal leveres. Vinmonopolet benytter enkle men effektive virkemidler. Virkemidlene ble presentert med gode, personlige og engasjerende filmer samt en presentasjon full av nyttige eksempler for alle i salen.

Fra DFDS Seaways kom Bente Fladby, Ida Larsen og Yvonne ….Etter å ha vunnet «Kundeserviceprisen 2010» kunne de dele med oss hva DFDS gjør for å bli best på kundeservice. Vi ble tatt med på en reise gjennom DFDS sine viktigste bærere for å skape god kundeservice. Dette var blant annet deres verdier, rutiner, trening, strategisk forankring og en etablert kultur. Viktigheten av å ha et felles mål, jobbe mot det og da belønnes med «Kundeserviceprisen 2010» har skapt en samhørighet i kundesenteret som er unik.

Manual Knight ga oss en ellevill reise gjennom viktigheten av struktur og kultur og hvordan disse elementene påvirker hverandre. Manual er psykolog og leder i dag et selskap innen organisasjonsutvikling og kombinerer denne kompetansen med historier og erfaringer fra hans tid som elitesoldat i den amerikanske hæren. Presentasjon ga oss mange muligheter til å le over fornøyelige historier, men alt passet inn i en rød tråd relatert til hvor viktig det er å ha rutiner, struktur etablert for å kunne forme en kultur.

SeeYou takker foredragsholderne for faglig og svært gode presentasjoner. Vi er overbevist om at mange noterte seg nyttige detaljer og metoder for hvordan de kan påvirke egen bedrift i utviklingen på å skape enda bedre kundeopplevelser. Er du spesielt interessert i noe av det som skjedde, ta nærmere kontakt med SeeYou og vi kan kanskje hjelpe deg og din bedrift videre.