Kundeserviceprisen – «Best i test»

«Best i test» – kundeserviceprisen er den eneste testen av utvalgte kundesentre i Norge der det kåres en vinner uavhengig av klasse. Undersøkelsen gjennomføres av SeeYou i forbindelse med Call Center Dagene hvert år i regi av Confex. Den har vært utdelt siden 2006 og har allerede fått svært stor oppmerksomhet i Call Center Bransjen. Vinner i hver klasse og den totale vinneren kåres hvert år på middagen på Call Center Dagene.

Det er hvert år svært stor interesse for resultatene. Mange ønsker å vite egne resultater for å finne ut hva man er god/dårlig på, og ønsker å sette i gang endringstiltak på eget kundesenter. Mange ønsker også å vite hvordan man gjorde det i forhold til sine konkurrenter.

Metode

Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomførte samme rollespill. Dette betyr at alle kundesentrene ble målt opp i mot de samme spørsmålene. Rollespillene varierte for hver bransje og ble laget av SeeYou.

Målingen har fokus på å måle:

Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en % score.